loading...
انجمن های تخصصی » ایکس باکس ها
PES 2014

آخرین ارسال های انجمن
:: MSM :: بازدید : 954 1391/01/26 نظرات (0)

...سال 2012 یکی از سال های پر بار برای طرفداران بازی های تیراندازی اول شخص است زیرا در این سال چندین عنوان با این سبک وارد بازار خواهد شد که می تواند خبر خوبی برای این افراد باشد...

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، در بین بازی های شوتر اول شخص که قرار است در این سال وارد بازار شوند بازی FarCry3 را مورد بررسی قرار دادیم اما این بار به سراغ یکی دیگر از این بازی های می رویم که احتمال دارد در بین بهترین بازی های سبک شوتر در سال 2012 قرار بگیرد.

 

این هفته به سراغ بازی Prey2 ( این لغت به معنای شکار کردن است )می رویم که احتمالا برای عده ای به عنوان یه بازی ناشناخته می ماند و لازم است تا یک تاریخچه کلی از این بازی مورد بررسی قرار بگیرد.

تاریخچه بازی:

نسخه ابتدایی این بازی از آن دسته بازی هایی بود که بعد از وارد شدنش به بازار خیلی زود هم به فراموشی سپرده شد و بازی ای نبود که بتواند جلب توجه کند و یکی از مهمترین دلایل این امر نیز مدت زمان ساخت آن بود که بیش از 11 سال به طول انجامید و به موجب ان چندین شرکت نیز ساخت آن را به عهده گرفتند.

در ابتدا در سال 1995 کار ساخت بازی توسط شرکت 3D Realms آغاز شد و البته پس از یک سال کار ساخت بازی متوقف شد و پس از دوسال شرکت دیگری شروع به ساخت این بازی کرد. بعد از این امر حتی کارگردان بازی نیز تغییر کرده ولی داستان بازی بر سر جای خود باقی ماند. البته بازهم کار ساخت بازی در سال 98 متوقف شد.

در سال 2000 بار دیگر ساخت این بازی با جدیت بیشتر شروع شد و در نهایت در سال 2006 این بازی تنها برای کامپیوتر وارد بازار شد. البته در آن دوران XBOX تازه وارد بازار شده بود و بعد از دو ماه این بازی برای این کنسول نیز منتشر شد.

داستان بازی نیز در این نسخه در مورد یک سرباز قدیمی به نام Tommy است که در سیاره بیگانگان به نام Sphere گیر کرده و است. این بازی با داشتن فناوری پورتال که در بازی Portal2 از ان استفاده شده است بسیار جذاب بود اما به آن محبوبیت لازم دست پیدا نکرد.

این بار قرار است این بازی با سبک شوتر در یک دنیای بزرگ و در حالت Open-World وارد بازار شود و همچنین کار ساخت این بازی در دست استدیو ناشناخته ای به نام Human Head است اما کار نشر این بازی به عهده شرکت Bethesda است. در زیر خلاصه ای از داستان و سبک گیم پلی این بازی می خوانید.

داستان بازی:

داستان بازی این بار روایتگر فردی دیگر به نام کیلان ساموئل است. او یک مارشال ارتشی است و طی یک سفر فضایی بر روی سیاره Sphere سقوط می کند و بعد از مدتی مبارزه دچار آسیب دیدگی شدید می شود و توسط بیگانگان دستگیر می شود.

پس از دستگیری بیگانگان از او به عنوان یک موش آزمایشگاهی استفاده می کنند و بر روی او آزمایشات مختلفی انجام می دهند و بازی از اینجا شروع می شود که کیلان دوباره به هوش آمده است.
 


او در این حالت با توجه به اینکه هیچ چیز از گشته به یاد ندارد سعی در فرار از این مهلکه می کند و خود را در این راه تنها می بیند و همچنین او متوجه می شود که آزمایشاتی که بر روی او انجام شده است باعث شده تا نیروهای مختلفی بدست آورد و از ان ها در مقابله با خود بیگانگان استفاده می کند.

یکی از نکاتی که در بازی وجود دارد این است که مرد نسخه قبلی یعنی تامی نیز که در این سیاره است بعد از مدتی به او می پیوندد و آن ها با یکدیگر سعی در نابود کردن این موجودات دارند.

تا کنون همینقدر از داستان بازی مشخص شده است و چیز دیگری در دسترس نیست و باید منتظر حضور این بازی بر روی غرفه ها باشیم.

گیم پلی:

گیم پلی این بازی با توجه به شرایطی که دارد بسیار تغییر کرده و است زیبا و جذاب  شده است. کی از این نکات همان Open-World بودن بازی است که به شما اجازه می دهد خارج از خط داستانی بازی نیز رفتار کنید و این خود یکی از نکات مثبت آن است.

شما این قدر انتخاب را دارید که بتوانید دشمنان را بکشید، شکنجه بدهید، اعتراف بگیرید و غیره. در برخی از مواقع سریع کشتن آن ها به شما بسیار کمک می کند اما گاهی اوقات این کار ممکن است اطلاعات بسیار زیادی را نیز از چنگ شما خارج کند که می توانست برای پیش برد بازی بسیار مفید باشد.
 


اما اصل گیم پلی بازی در اختیار بازیکن است و سبک راه رفتن آن بسیار مهم است. شما می توانید از دیوارها بالا بروید و از پنجره ها آویزن شوید حتی از یک ساختمان به ساختمان دیگری بپرید و همچنین سیستم های کاور گیری بازی به مانند بازی های Splinter Cell و به نوعی این بار با یک بازی متفاوت روبرو هستید که مخلوطی از چند بازی بسیار بزرگ و نام دار هستند.

در مورد اسلحه ها نیز تنوع خوبی تا به الان مشاهده شده است و هچنین شما این قابلیت را دارید تا سلاح خود را ارتقا دهید و امکانات اضافی به آن متصل کنید.

گرافیک و صدا گذاری:

در مورد گرافیک و صدا گذاری این بازی در حال حاضر نمی توان چیز خاصی گفت چرا که ممکن است در هنگام ورود بازی بر اساس مشکلات گرافیک پایین تر یا در برخی مواقع گرافیک بالاتری را مشاهده کنیم. اما تا به اینجا مشخص است که این سیاره به زیبایی طراحی شده است و حس بازی هایی مانند BioShock  را به شما منتقل می کند.
 


البته در ساخت این بازی از موتور گرافیکی id Tech 4 استفاده شده است که با اینکه قدیمی است اما به نظر می رسد که سازندگان ار نهایت قدرت این موتور استفاده کرده اند.

در پیش نمایش هایی که برای این بازی ارائه شده است زیر صداهایی برای گذاشته شده و نمی توان به درستی صدای این بازی را تشخیص داد ولی از صداهایی که به گوش می رسد می توان انتظار یک صداگذاری به نسبت خوب را داشت.

شما می توانید این بازی را بر روی کنسول های Xbox360، PS3، PC بازی کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
مدیر سایت تخصصی xboxها : تمامی اطلاعات خبرها دانلود بازی دانلود تم تریلر و... در اختیار کاربران گذاشته ایم شما می توانید با عضو شدن نه تنها از آن ها استفاده کنید بلکه می توانید از تالار گفتمان و فروشگاه و ... بهره مند شوید.منتظر نظرات خوبتان هستیم. ((باتشکر)) fb.com/www.xboxha.ir
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    شما کدام یک از کنسول های نسل جدید را می خرید؟
    سایت تخصصی ایکس باکس ها در فیس بوک

    مارا در Facebook همراهی کنید

    آمار سایت
  • کل مطالب : 263
  • کل نظرات : 515
  • افراد آنلاین : 38
  • تعداد اعضا : 5797
  • آی پی امروز : 269
  • آی پی دیروز : 64
  • بازدید امروز : 422
  • باردید دیروز : 608
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,728
  • بازدید ماه : 2,728
  • بازدید سال : 102,322
  • بازدید کلی : 2,193,765
  • کدهای اختصاصی
    کد های تقلب بازی gta iv بازدید : 45817
    اجرا کننده بازی های ایکس باکس در کامپیوتر بازدید : 34881
    چگونه پدرمان را راضی کنیم تا xbox بخرد بازدید : 20079
    گرفتن اکانت گلد Xbox Live و مایکروسافت پوینت رایگان از سایت bing بازدید : 15059
    گیمر تگ بچه های ایرونی در XBOX Live بازدید : 11139
    آخرین بروز رسانی در قیمت xbox 360 بازدید : 10303
    راهنمای تصویری کامل بازی The Elder Scrolls V: Skyrim بازدید : 9843
    کلیه لوازم جانبی(Accessories) ایکس باکس 360 بازدید : 9781
    نحوه پچ کردن بازی های xgd3 برای lt3 و رایت معمولی آنها بازدید : 8897
    دانلود بازی پرندگان خشمگین Angry Birds Trilogy برای XBOX 360 بازدید : 7645
    ]