loading...
انجمن های تخصصی » ایکس باکس ها
PES 2014

آخرین ارسال های انجمن
:: MSM :: بازدید : 1185 1392/02/08 نظرات (0)

مایكروسافت رسما اعلام كرد كه از ایكس باكس بعدى در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه پرده بردارى خواهد كرد. پیش از این شواهد و اطلاعات فراوانى در رابطه با ایكس باكس بعدى كه فعلا از آن با نام Xbox ۷۲۰ یاد مى شود...

 

برای مشاهده مشخصات فنی کنسول جدید به ادامه مطلب بروید

مایكروسافت رسما اعلام كرد كه از ایكس باكس بعدى در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه پرده بردارى خواهد كرد. پیش از این شواهد و اطلاعات فراوانى در رابطه با ایكس باكس بعدى كه فعلا از آن با نام Xbox ۷۲۰ یاد مى شود، منتشر شده بود، ما نیز در این مقاله قصد داریم جمع بندى از كلیه اطلاعات بدست آمده از نسل بعدى ایكس باكس را ارائه كنیمتبلیغات متنى تقریبا مطمئن هستیم كه ایكس باكس بعدى به یك پردازنده ۶۴ بیتى با ۸ هسته ۱.۶ گیگاهرتز تجهیز خواهد شد. این پردازنده ساخت شركت AMD است و بر پایه معمارى x86 طراحى شده است. ایكس باكس بعدى همچنین از ۸ گیگابایت رم از نوع DDR3 بهره مى برد. به این ترتیب ایكس باكس بعدى برخلاف نسل هاى قبل خود شباهت سخت افزارى زیادى به كامپیوترهاى شخصى دارد. ایكس باكس ۳۶۰ از پردازنده PowerPC بهره مى برد كه معمارى آن براساس RISC است. اما ظاهرا مایكروسافت نیز همچون سونى به معمارى x86 روى آورده است. پردازنده گرافیكى ایكس باكس بعدى (GPU) با فركانس ۸۰۰ مگاهرتز كار مى كند و علاوه بر پشتیبانى از DirectX ۱۱ قادر به انجام برخى از امور خاص مورد نیاز ایكس باكس نیز مى باشد. ایكس باكس ۷۲۰ داراى درگاه هاى شبكه، ۳.۰ USB و HDMI است و از درایو بلو-رى و دیسك سخت ۵۰۰ گیگابایت از نوع ۲.۰ SATA بهره مى برد.براى مقایسه بهتر جالب است بدانید كه ایكس باكس ۳۶۰ مجهز به گرافیك ۵۰۰ مگاهرتز و پردازنده سه هسته اى با فركانس ۳.۶ گیگاهرتز، ۵۱۲ مگابایت رم است. همچنین سونى در پلى استیشن ۴ از یك پردازنده ۸ هسته اى ۶۴ بیت و ۸ گیگابایت حافظه رم استفاده نموده است.
قیمت
هیچ اطلاعات رسمى در این باره وجود ندارد. اما سرنخ هایى بدست آمده كه مى توان براساس آنها قیمتى در حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار را براى نسل بعدى ایكس باكس پیش بینى كرد. كه براساس اشتراك هاى مختلف تغییر خواهد كرد. در حال حاضر اگر اشتراك ماهیانه ایكس باكس لایو را براى مدت ۲ سال به مبلغ ماهیانه ۱۵ دلار خریدارى كنید مایكروسافت روى بسته ایكس باكس ۳۶۰ + كینكت ۱۰۰ دلار تخفیف مى دهد. احتمالا براى ایكس باكس بعدى نیز شرایط اینچنینى فراهم خواهد شد. به هر حال انتظار مى رود حداقل در زمان عرضه، ایكس باكس بعدى قیمت آن بالاتر از ایكس باكس ۳۶۰ باشد و احتمالا قیمت بالاتر از ۴۰۰ دلار براى آن در نظر گرفته خواهد شد.
كنترلر یا دسته بازى
احتمالا دسته نسل بعدى ایكس باكس تغییر چندانى نسبت به نسل فعلى نخواهد كرد. شایعات و اطلاعاتى كه در رابطه با كنترلر ایكس باكس به بیرون درز كرده، حاكى از آن هستند كه در كنترلر ایكس باكس بعدى تنها چند تغییر كوچك ایجاد خواهد شد. این كنترلر از همان دو استیك آنالوگ و دكمه هاى قبلى تجهیز شده است و تنها عملكرد آنها بهینه تر شده است. این بدین معناست كه كنترلر ایكس باكس بعدى برخلاف دسته هاى پلى استیشن ۴ یا Wii U فاقد صفحه لمسى لمسى است.
كینكت ۲
كینكت ۲ بخشى از ایكس باكس بعدى است و این بدین معناست كه نمى توان كنسول را بدون این سنسور حركتى تهیه كرد. این سنسور از نظر كلى تغییر چندانى نخواهد كرد و تنها ابعاد آن كوچك تر شده و سنسورهاى داخلى آن قوى تر خواهند شد. از نظر كارایى كینكت ایكس باكس بعدى حركات بدن انسان را بهتر اسكن مى كند. شایعه شده كه این سنسور از دستورات صوتى نیز پشتیبانى مى كند و امكانات مشابه Siri را ارائه مى كند. یكى از مهمترین مزیت هاى كینكت ۲ كه در اسناد منتشر شده به آن اشاره شده پشتیبانى از ۴ نفر بصورت همزمان است كه مایكروسافت از آن به عنوان یك وسیله فراتر از كنترلر بازى یاد كرده است.
همیشه آنلاین
یكى از شایعات بحث برانگیز در مورد نسل بعدى ایكس باكس مربوط به سیستم ممانعت از كپى غیرقانونى بازى ها است كه در آن كنسول باید همیشه به اینترنت متصل باشد و حتى اگر بازى به طور كامل نیز بر روى حافظه نصب شده باشد باز هم در طول بازى باید به اینترنت متصل باشید. به این ترتیب امكان اجاره یا تعویض بازى ها نیز دچار مشكل خواهد شد. از طرفى همه كاربران دنیا از جمله كاربران ایرانى به اینترنت پایدار و مناسب دسترسى ندارند و اگر چنین سیستمى وجود خارجى داشته باشد، دچار مشكل خواهند شد. علاوه بر اینها اگر به هر دلیل سرورهاى مربوط به این قابلیت دچار مشكل شوند كاربران قادر به استفاده از كنسول بازى خود نخواهند بود.
ایكس باكس تى وى
ایكس باكس بعدى علاوه بر خروجى HDMI داراى یك ورودى HDMI نیز مى باشد. اما این ورودى به چه درد مى خورد؟ شایعه شده كه ایكس باكس بعدى قادر به كنترل هر آنچه در تلویزیون وجود دارد است. از طریق ایكس باكس قادر به كنترل برنامه هاى تلویزیونى خواهید بود و در واقع این كنسول به نوعى شبیه به ست تاپ باكس ها عمل خواهد كرد. این كنسول امكان تصویر-در-تصویر براى مشاهده تصویر برنامه تلویزیون و بازى در كنار هم را نیز ارائه مى كند.
یكپارچكى با ویندوز
انتظار مى رود نسل بعدى ایكس باكس به خوبى با سیستم عامل ویندوز ۸ یكپارچه شود. مایكروسافت تمام تلاش خود را بكار گرفته تا ارتباط خوبى بین سرویس ها و ابزارهاى خود ایجاد كند. از آنجایى كه پردازنده ایكس باكس بعدى نیز مبتنى بر x86 است این ارتباط به شكل بهترى انجام خواهد شد. برخى نیز شایعه كرده اند كه ایكس باكس بعدى مجهز به سیستم عامل ویندوز ۸ است كه البته مایكروسافت در آن تغییراتى اعمال نموده تا به عنوان سیستم عامل كنسول بازى كارایى داشته باشد.طى هفته هاى اخیر سرویس هاى مختلفى نیز ارائه شده كه انتظار مى رود بر ارتباط بهتر بین كامپیوترهاى ویندوزى و ایكس باكس ارتباط برقرار كنند كه از آن جمله مى توان به Xbox Music، Internet Explorer اشاره كرد.
تبلت ایكس باكس
شایعه شده كه مایكروسافت قصد معرفى یك تبلت ۷ اینچى به نام سرفیس ایكس باكس را دارد كه مجهز به سیستم عامل ویندوز RT و پردازنده ARM است. این تبلت علاوه بر قابلیت هاى رایج تبلت ها، ارتباط بسیار خوبى را با نسل بعدى كنسول بازى ایكس باكس برقرار نموده و در آن تمركز ویژه اى بر بازى شده است. احتمالا مایكروسافت قصد دارد با این تبلت كنسول بازى دستى سونى، پلى استیشن ویتا را هدف قرار دهد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
مدیر سایت تخصصی xboxها : تمامی اطلاعات خبرها دانلود بازی دانلود تم تریلر و... در اختیار کاربران گذاشته ایم شما می توانید با عضو شدن نه تنها از آن ها استفاده کنید بلکه می توانید از تالار گفتمان و فروشگاه و ... بهره مند شوید.منتظر نظرات خوبتان هستیم. ((باتشکر)) fb.com/www.xboxha.ir
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    شما کدام یک از کنسول های نسل جدید را می خرید؟
    سایت تخصصی ایکس باکس ها در فیس بوک

    مارا در Facebook همراهی کنید

    آمار سایت
  • کل مطالب : 263
  • کل نظرات : 515
  • افراد آنلاین : 46
  • تعداد اعضا : 5797
  • آی پی امروز : 194
  • آی پی دیروز : 64
  • بازدید امروز : 283
  • باردید دیروز : 608
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,589
  • بازدید ماه : 2,589
  • بازدید سال : 102,183
  • بازدید کلی : 2,193,626
  • کدهای اختصاصی
    کد های تقلب بازی gta iv بازدید : 45815
    اجرا کننده بازی های ایکس باکس در کامپیوتر بازدید : 34881
    چگونه پدرمان را راضی کنیم تا xbox بخرد بازدید : 20079
    گرفتن اکانت گلد Xbox Live و مایکروسافت پوینت رایگان از سایت bing بازدید : 15059
    گیمر تگ بچه های ایرونی در XBOX Live بازدید : 11139
    آخرین بروز رسانی در قیمت xbox 360 بازدید : 10303
    راهنمای تصویری کامل بازی The Elder Scrolls V: Skyrim بازدید : 9841
    کلیه لوازم جانبی(Accessories) ایکس باکس 360 بازدید : 9781
    نحوه پچ کردن بازی های xgd3 برای lt3 و رایت معمولی آنها بازدید : 8897
    دانلود بازی پرندگان خشمگین Angry Birds Trilogy برای XBOX 360 بازدید : 7645
    ]